2010-11-23
 13:41:03

Harry Potter and the deathly hallows!


Hej bloggen!
Som jag sa tidigare idag så var jag på bio i söndags och om ni inte har förstått det så är det filmen ovan jag såg. Jag och min kusin åkte hela vägen till Lidingö för att se den det fans inte en enda plats i hela Stockholm där lilla jag fick plats.. Så klockan fem i söndags drog vi (filmen började klockan sex). Det var tur att vi var där en stund innan för när vi kom kom vi nästan inte äns in på bion för att det var så fullpackat men efter ett tag kom vi in i en annan bio salong som är typ lika stort som mitt vardags rum där det var en film igång och typ 10 pers stod utanför och tittade på filmen utan att ha betalt för dörren stod ju vidöppen,, sen tröck vi oss vidare till disken där vi skulle köpa läsk och godis. Jag trängde mig lite för att slippa stå i kö (sorry alla som stod i kön..) men när jag kom förbi hela kön köpte jag det jag skulle sen fick vi vänta i typ 5 min innan dom hade städat salongen..
När vi kommit in och satt oss kom en gammal gubbe på typ 60 bast och tände upp hela salongen och sa att vi inte skulle hälla ut popcornen som dom innan gjort för då tar det längre tid att städa sen, och så sa han att det var den bästa Harry Potter filmen av alla och bland den bästa filmen han sätt. Han stod där och pratade ett tag frågade om vi satt skönt och om vi var spända på att filmen skulle börja,, sen berättade han också att han hade sätt filmen flera gånger och blablabla man somnade nästan men det var lite roligt.
Sen drog filmen igång och jag tycker att den var riktigt bra men jag tycker att slutet var sämst,,  det var ju del 1 och därför slutar den mitt i så nästa film kommer att börja där denna slutade men då måste man ju vänta tills dess och jag vill inte det jag vill se den NU!! Aja det är bara att hålla ut..
Jag tycker att dom ska införa på alla biografer att någon står där framme och snackar lite innan filmen börjar,, eftersom det var så litet kändes det nästan som om man satt i någons vardagsrum med massa (ca 20) människor och man kände sig väldigt välkommen.
Och till er som inte sätt filmen se den!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


linnojjas -