2011-08-19
 18:15:15

Som jag lovade

Hej hej bloggen!
.
Här kommer allt jag sa att jag skulle blogga om.
.
Jag börjar med att berätta lite kort om min första skolvecka.
.
Jag har gått runt och försökt komma på vad vi gjorde i skolan i tisdags men idag fick jag reda på varför jag inte kom ihåg.. Jag hade inte ens börjat skolan då,, men men.
.
Dom första dagarna i skolan och mitt intryck av skolan är att det är kul och att jag tycker om det,, skolmaten är dock sämst.. smakar burkmat..
Vi har kollat runt på skolan och hälsat på lärare och lärt känna varandra. Igr fick vi skriva en liten beråttelse om fyra bilder vi fick och idag fick vi göra vikgubbar och mattediagnos. Vi har igentligen inte gjort så mycket förutom att lära känna varandra och skolan.
Just ja,, igår fick vi traffa teater läraren och då fick vi göra lite lekar och så,, det var faktiskt kul.
.
Vi fick fika idag också :D höhö
.
Imorgon börjar jag 8.20 med matte tror jag.
.
.
Tänkte berätta lite kort om min sommar,, har inte hunnit berätta så mycket än vad jag tror i alla fall..
.
Jag gick ut nian på Gillboskolan den 14 juni 2011.
Samma kväll åkte jag hem till faster för att slippa åka tåg klockan fyra på morgonen, Jobbade på LEKA förskola i tre dagar. Åkte hem efter jobbet för att gå på Almas kalas men dagen efter åkte jag till jobbet igen.
.
Jag plockade fram allt till england undre helgen och sen på natten mellan måndag och tisdag stod jag och packade.. Tidigt på morgonen efter få timmar somn var det bara att kliva upp och åka till Arlanda.
.
Jag va i engalnd i tre veckor var sjuk tre dagar och hela resan blev förstörd,, det var dessutom flera saker som inte blev som det skulle ex. london var en ren besvikelse..
.
Jag kom hem mitt i natten från england och tidigt på morgonen efter åkte jag till Korpo.
.
Var fortfarande sjuk när jag var på Korpo så jag kunde inte alls njuta av att vara där, hostade och mådde dåligt hela tiden. Somnade av utmattning efter att ha legat och hostat i flera  timmar, när jag väl sov så sov jag och det kunde bli till tre på dagen för sen kom pappa och sa att jag skulle gå upp,, skulle behövt mer sömn.
.
Eftersom jag kände mig dålig åkte jag hem med mamma när hon började jobba två veckor tidigare än vad jag hade planerat.
.
När jag kom hem var det att sitta uppe till mitt i natten och sen sova tills mamma kom hem från jobbet..
.
Sen två dagar innan skolan började jobbade jag igen.
Mitt sommar jobb på fem dagar alltid något och i CV:t står det bara sommarjobb sommaren 2011 inte hur många dagar,, eller!?
.
Tänkte även lägga upp bilder på saker jag köpte i england men jag orkar inte leta fram allt och dessutom är vissa saker smutsiga så om jag någon gång visar något i bloggen kommer jag att skriva att det är från england istället.
.
Om jag hinner innan maten så ska jag visa upp mitt örhäng som jag har gjort om.
.
Kommer nog inte att hinna blogga imorgon tyvärr så nu just nu fick jag en snille blixa wow, i alla fall jag kommer nog att skriva om örhänget i ett tidsinställt inägg. Visst var det smart!?
.
Ha en trevlig kväll Kram <3
.
haha hittade denna bild från praon i 9:an var det va!? På karolinska Huddinge. Snygg man va..??



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


linnojjas -