2011-11-29
 22:41:35

29 November 2011 - Så här ser en kompis på mig.

Hej! Jag heter Alma och är lika gammal som Linnéa (95:a). Jag har fått den ärofyllda uppgiften att berätta om hur jag ser på Linnéa.
.
Jag har känt Linnéa i hela 10 år, sjukt länge faktiskt! Vi lärde känna varandra när vi började förskolan, då vi började i samma klass. Under hela grundskoletiden har vi gått i samma klass. Nu i gymnasiet valde vi dock olika gymnasium och olika linjer, och därför ses vi tyvärr inte alls lika ofta längre, även fast vi bor när varandra. Det tycker jag är väldigt synd!
.
Linnéa är oftast väldigt glad och rolig! Hon har mycket idéer och fantasi, och är väldigt kreativ och duktig på praktiska saker, t.ex. att rita, sjunga och pyssla. Linnéa är väldigt förstående och bra på att lyssna, trots att hon oftast föredrar att prata själv ;-). Linnéa blir sällan sur överhuvudtaget, och när hon väl blir sur blir hon inte sur för en småsak. Linnéa har väldigt bra åsikter och argument, och hon vill ofta vara med och påverka genom att göra sin åsikt hörd. Hon är väldigt envis och ger sig inte i första taget, och hon är även bra på att övertala folk. Linnéa kan lätt bli flummig och skratta hysteriskt åt ingenting, och det är väldigt kul att se det, haha. Om man har ett problem kommer Linnéa alltid med bra tips om hur man ska lösa problemet, och hon piggar ofta upp folk i sin omgiving med sina skämt (som för övrigt inte alltid är så roliga som hon tror, haha!) Linnéa är väldigt godhjärtad och omtänksam, och hon tänker väldigt mycket på hur alla andra har det och hon försöker även se till att alla har det bra.
.
Jag hoppas och tror att jag fått med det viktigaste om Linnéa nu. Vill avsluta det här inlägget med att säga att jag är riktigt glad över att ha en sådan bra vän som Linnéa! Är så glad över att jag lärt känna dig, och tiden vi har känt varandra har gått sjukt fort. Vi har gått igenom mycket tillsammans, och jag har många oförglömliga minnen med dig. Tycker att alla borde ha en vän som Linnéa, skulle inte klara mig utan dig! Skulle kunna tänka mig oss om 70 år- när vi sitter på ålderdomshemmet och pratar om gamla minnen.
"You light up my world like nobody else!"
.
Tack för mig!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


linnojjas -