2011-11-05
 23:37:44

5 November 2011 - Take me back to...

Berätta om ett tillfälle du skulle vilja uppleva igen.
.
När jag skulle komma på vad jag skulle skriva om i detta inlägg behövde jag knapt tänka.
Tillfället jag skulle göra vad som helst för att komma tillbaka till och helst ändra är den dagen då min katt Nova dog.
Det passar verkligen som en smeck idag för idag är dagen som man ska tänka på just personer/ djur som har gått bort.
.
Kort beskrvining på allt, har säkert berättat detta förr men här kommer det igen.
.
Vi hade varit och firta min fasters man och kom hem en natt i februari 2004. Mamma och min bror hoppar av på gatan för att gå hem som vanligt förljer jag med pappa till garaget. När jag väntar på att pappa ska ställa in bilen kommer det en katt som jag klappar och tar upp henne sen släpper jag ner henne när jag och pappa ska gå. Katten följer efter och när vi kommit hem så öppnar jag dörren för att visa katten för mamma, då rusar katten in och lägger sig i soffan. Pappa gav henne köttbullar och sen ska dom ha ut den stackars katten :(
Jag gråter för att jag tycker att det var så kallt ute och att katten inte kommer att klara sig, då ställer mamma ut en korg men jag förtsäter att gråta för jag tycker att hon ska in i värmen.
Jag gråter mig till söms och när alla sover utom mamma så släpper hon in katten.
Eftersom ingen svarade på anonser ochsaker så behöll vi henne och sen fick hon 5 kattungar den 20 maj.
Den sommaren bet Nicke (en av kattungarna) i en elsladd tror vi, hon var nämligen hos en kattvakt när hon gjorde det. En dag upptäckte jag att hon var helt sönderbränd i munnen och nån dag senare såg man rakt igenom hennes ögon. Det va de en av de värsta sakerna jag varit med om, det skulle vara helt okey att få uppleva det igen också så att vi aldrig lämnat bort dom.
.
Vi sålde bort alla kattungar uton Grisen, vi hade tänkt behålla Nova och Nicke men eftersom Nicke dog så skulle vi bara behållt Nova. Som tur eller hur jag ska säga det hade Grisen navelbrock tror att de hette det i alla fall, ni som inte vet vad det är så är det när inälvorna åkt ut genom naveln typ.. Det va i alla fall för dyrt att operera ocg för riskfyllt så ingen ville köpa honom.
Vi behöll honom och så fick han sin operation men jag kan inte direkt säga att han blev normal då skulle man nog inte heta Grisen men han har inget sjukligt fel i alla fall.
Sen hände det som är det jag vill tillbaka till men först ska jag bara berätta klart detta i alla fall så fick vi tillbaka Tigge för hon och min klasskompis mamma som hon flyttade till kom inte alls bra överens så hon fick komma hem igen.
.
Haha det blev längre än vad jag trodde men men nu vet ni hela historien i alla fall.
.
Nu kommer det jag vill tillbaka till, detta hände hösten 2004 jag och Alma skulle åka till Scouterna vi var hemma hos mig och åt middag.
.
Det sista jag säger är Släpp inte ut Nova jag vill att hon ska vara hemma när jag kommer hem, sen äkte vi.
Jag kommer inte ihåg om hon gick ut i alla fall när vi åkte eller om någon släpte ut henne senare men jag tror att det va det sistnämda.
.
När vi kommer hen så står det i alla fall en djurambulas utanför på baksidan av vårat hus som är mot vägen, jag tänker bara att det inte kan vara Nova för hon är ju inne men mamma går ut för att se efter om det är hon.
.
Jag blir sjukt irriterad när jag går in i köker och det står en massa barn och stirrar in på mig och våran tomt så jag går ut och frågar vad de är dom vill precis då kommer mamma..
.
Hon säger att det inte är Nova för dom sa att det var en svart katt och Nova är ju grå. Barnen säger i alla fall att det sitter en skadad katt under våran trappa så jag går ut för att locka på den och såklart är det Nova som kommer haltandes ut från under trappan.
.
Jag kommer ihåg exakt hur dom beskrev den första bilen som körde på henne och jag kommer till och med ihåg registreringsnummret på den andra men jag vill inte hänga ut någon men det jag tänker mest på när det gäller vilka som körde på henne tänker jag polkagris först  en vit och sen en röd, jag hatade polkagris och jag hatade dom så det var lätt att komma ihåg.
.
Hon hade brutit båda bakbenen och hade ingen känsel i svansen men jag kunde inte förstå varför dom inte gjorde som men hunden i den där grisfilmen som får hjul som bakben, vetrinären sa att det va för att hon var ute katt och blabla så hon fick dö istället..
.
Varför stannade jag inte hemma så att hon inte gick ut, varför va jag inte mer bestämd jag sa ju att hon inte skulle gå ut.
.
Jag sitter här och bölar nu för jag kan inte förstå att jag sa att hon inte skulle ut jag hade inte sagt det någon annan gång men just denna gång sa jag det och de va också den gången hon skulle dö.
.
här är en bild på hennne, när jag var liten klistrade jag fast klistermärket på sidan och så hade jag bilden brevid min säng, nu var jag till och med tvungen att leta efter det inte bra hon ska få tillbaka sin plats bervid min säng.
Hah här kommer en ful bild, här kan ni se hur jag säg ut när jag var nio (inte skratta).
.
God natt Kram <3


evelina

Av: ååh, vad glad jag blir :) jag tycker verkligen inte att min blogg är finare än din och är själv missnöjd med min design, det är många saker jag skulle vela ändra på den.

Men mitt tips är att kolla på andras bloggars designer och se hur de ser ut. Då kanske man får insperation. :)



PUBLICERAT: 2011-11-06, 10:33:26 | URL: http://evvesblogg.blogg.se/
linn

så, nu är vinnarna utvalda i tävlingen veckan blogg! kolla om det var du som van!! <3 <3 KRAM! <3 <3 <3



PUBLICERAT: 2011-11-06, 11:51:42 | URL: http://lilso.blogg.se/
evelina

Sv: hihi, varsågod :) och tack så mycket



PUBLICERAT: 2011-11-06, 14:24:36 | URL: http://evvesblogg.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


linnojjas -